saga_stk.png

Sagakliniken grundades 2010 av Susanne Saarinen, leg. läkare. Klinikernas inriktning är avancerad medicinsk hudvård med injektionsbehandlingar, microneedling samt kemisk peeling. Att åldras är naturligt men det är gener och livsstil som avgör hur det påverkar varje unik individ, vår vision är att föryngra och förbättra ditt utseende utan att förändra det.

Sagakliniken har en privat och lugn mottagning på Lidingö, där vi utför allt inom modern hudvård och estetik. Vi skapar resultat efter din vision, hit kan Du som kund tryggt återvända för säkra och seriösa behandlingar.

Våra behandlingar och produkter anpassas för dig för att föryngra, återställa och förbättra din huds hälsa. Varmt välkommen att boka tid för konsultation så vi tillsammans kan lägga upp en behandlingsplan för dig.

Socialstyrelsen har haft skönhetsindustrin under lupp i flera år och nu utreder Socialdepartementet huruvida lagen måste skärpas. Av den anledningen har de största kommersiella aktörer och branschorganisationer gått samman och gemensamt initierat en fristående och oberoende certifieringsprocess för injektionsbehandlingar. Målet är att öka konsumentskyddet genom att hjälpa konsumenter att hitta kvalificerade behandlare samt att skapa en kvalitativ och trygg skönhetsbransch för alla. Estetiska injektionsrådet är en ideell nonprofit-organisation. Sagakliniken är certifierad sedan 2015.

Ansiktskräm